Wednesday, June 8, 2011

Apam Polka Dot &Apam Yogurt Lagiiiii..


Assalam semua,apam2 nih la aku wat utk bawa ke kenduri cukur jambul si kembar anak sepupu hubby..Pagi sabtu tuh masa tgh dot2 kan apam nih,mak aku punyer lah teruja menengoknya..Dia kata cantik sangat,Hehe best nih bila dipuji,ngee..Tapi secara jujurnya apam yg aku wat kali nih mmg agak cantik berbanding kali pertama ritu..Alhamdulillah,berkat sbb nak bersedekah kut..


Aku amik 3biji jer utk mak merasa waktu berbuka.Bila dah 2kali wat apam nih,baru lah kita makin mahir ngan kerenahnya.
Syazana pon nmpk apam nih ja terus duk cakap nak nak,maybe budak2 kan mesti tertarik ngan warna warni apam nih..Member aku pon siap mnta resepi lagi bila aku send pic apam nih kat dia,hehe..


Apam yogurt aku wat kali nih mmg da yg terlebih senyum,da yg tersenyum kambing,hehe..Alhamdulillah semuanya mmg mekar,besa lah kalo wat apam yg jenis mekar nih,mmg rasa berdebar ajer time nak buka penutup pengukus tuh..Bila buka2 ajer apam mekar tersenyum,tuan yg buat pong mekar setaman gak,hihi..
Apam polka dot n apam yogurt nihla aku sempat buat utk di bawa ke kenduri cukur jambul tuh..Aku wat apam yogurt nih 3perasa,hehe..

7 comments:

anymz said...

semua menjadi ya tahniah..tahniah..memang kalau kita buat nak bagi orang selalu je menjadi kan?..akak buat apam yogurt mggu lepas,bencana yg dtg..kes terlupa letak tepung..haru biru di buatnya...huhu

Zalieda Zaliedana said...

Kak Anymz,
Hehe tengs kak,a"ah berket nak bgi kat org kut,tuh mnjadi..Hahaha akak akak nih lawak toi la,sy bkn nak tergelak pe,tapi nak trgelak camner akak leh lupa bhn asas yg pnting..hihi kak nim kak nim..

CT Delima said...

As'salam CT

cantik menjadi ya apam dot dot tu. alhamdulillah..berkat keikhlasan tu namanya.kak ct belum buat kot apam yogurt tu. tengoklah kalau senang2 nanti bolehlah cuba.

Zalieda Zaliedana said...

Ct Delima,
Kak ct,Alhamdulillah menjadi kak,hehe..Akak apam yogurt nih sedap kak,yg bestnya sbb mekar cantik,hihi..

izahdaut said...

a ah ct..lawo lawo... ishh ni yang teruja nak mentry lak ni.. gerun seram sejuk nak mentry dot dot tu

Zalieda Zaliedana said...

Izahdaut,
kak izah,kalo akak yg wat,sure lagi cun dot2 tuh kak..Bais n muaz pon mesti suke,syazana pon suke sgt,maybe sbb kale2 yg ceria tuh kut..

Mas said...

amboii..rajinnya buat apam....
meh sini sepinggan...