Wednesday, February 24, 2010

Nasi Lemak Ayam Pandan


Ermm menu utk lunch rini Sprt title kat ataih la...Dua ari lps lgi hubby request nak nasi lemak,so rini aku pun msak la...Ayam Pandan plk aku dah siap perap n balut ari isnin mlm ,pastu smpan esbox...
Nila Ayam Pandan 1st aku..Sblm nih mmg xpernah wat n mkn pun...Baru2 nih tgk kat tenet,trngin la plak nk try..
Resepinyer aku xikut 100%,aku tukaq2 ckit...Tpi rasanyer not bad la...Di smping aym pandan tu,aku rebus teluq(teluq trlupa nak srh hubby beli,da dlm esbox 1biji jer so rebus 1biji n mkn half ngan hubby),goreng ikn bilis jer ckit n timun..Kalu makan nasi lemak nih xpyh byk2 lauk sgt pun xper..
Erm utk wat kuah smbal yg sedap,masukkan 1/2sudu kecik mayonis dlm kuah sambal yg sedang di masak..Petua nih aku da trbaca dlm mjlah Mngguan Wanita(Mjlh feberet aku nih,tiap mmgu uncle papaer mai htq d umah)..Lgi satu petua ialah sambal tu xpyah letak gula pasir,kita gantikn ngan gula mlaka or kabung..Pastu selawat byk2 time nak mula msk,InsyaAllah msti sedap..Nmpak sedap x menu lunch aku rini..Tgk la pic kat bwh nih..Da pic aym b4 d goreng n after d goreng..Botol su2 Si kecik ni pun ada inteperem sama..



No comments: