Friday, March 12, 2010

Special Menu d Zalieda Cafe

Salam..Nak tau apa menu baru yg Special d Zalieda Cafe utk this wk...he he he..Untuk klmrn aku msk Gulai Ketam n Daging Masam Manis..Nenas lupa nak beli,so wat gulai ketam tanpa nenas..Selalunyer klu ketam, mak aku masak gulai ngan nenas..Baru la asa lebih manis..Hari ni plak masak Nasi Lemak Kukus n Butter Prawn..Ni la 1st time aku masak nasi lemak kukus..B4 nih nasi lemak biasa jer..
Cara Nak kukus pun aku search dlm tenet..Resepi nasi lemak biasa la,tapi cuma cara masak jer brlainan..Kena kukus stngah msk,rendam sat beras nih,then kukus lagi,Pastu wak klq msk santan n bhn2 len n kukus la sampai betoi2 masak..Uii agak cerewet,but hasilnya Tuan Besaq yg blk lunch xsat kata sedap dari nasi lemak besa..Nasi yg di kukus lebih (seroi)Bhs Utara..Nasi Lemak nih blh d ktakan menu wajib la d Zalieda Cafe,2mggu 1kali or 1mmgu 1kali msti kena wat (coz hubby suka mkn)..
Ni la Butter Prawn 2nd yg aku wat..Lama dulu dah prnah wat,tapi xjadi(serdak2 teluq jadi berketul)..Ermm yg nih baru la jadi..He he syok la Butter Prawn dah jadi(kira jadi la gak kan)..(Rupa2nyer kena guna kuning teluq jer).. Moh le kito nengok gmbo2 kat bawah nih...


Siput belitung masak lemak yg ckit tu ari rabu punya xabis makan..



1 comment:

Unknown said...

Amboi gulai ketam, balik penang kena demand ni. Kat sini segan nak masak pasai depa semua segan nak perisi. nak makan hat senangsenang saja.