Friday, March 19, 2010

HubbyKu Trsayang..



Semua yg kat bwh ni adalah sft2 hubby aku Sazali B Abdul Aziz sepanjang aku mengahwini dia..Nih kiranyer dari kaca Mata seorang Isteri la(wlpun aku nih xpkai spek pun)..

1..Hubby aku nih mmg kuat tdq..(Kalu blh ari2 Dia nak tdq awai)Nasib la kkdang time Baby nangis tgh mln dia bgn gak..Tu la juga sbb aku sllu merajuk ngan dia,(yerla blk kja dah 6lbh mkn2,men ngan Baby jab,dah msuk waktu mghrb..Kkdng tu xsmpat nak tgk Berita dah trlentok..Ishk wife mana la xmrh n mrjuk kan..Xdan la nak brmnja n sembang2 pun..Aku kalu mrjuk ngan hubby xda sbb musabab len,melainkan sbb dia tdq awai,xbgi prhatian kat aku..Yerla aku fhm la dia letih sgt n penat kat tmpat kja,byk duk guna otak pikiaq mcm2,(Tapi nih baru 7lbh dah blyaq sakan,merajuk la gak kan..Dia kata dia nih dari dlu lagi suka tdq n mmg jns tdq awai..
2..Kalu p beli brg@makanan sume nak cpat,tula sllu trslap..Dia nih sllu jer nak cpat(tdq,bgn tdq,mkn,p mna2,nak ank pun cpt(taun dpn nak lgi sorang,hu hu hu),lagi 1 jln pun cpat)
3..Seorang yg xromantik.. Bkn la rmtic prson yg ckp jiwang2 karat@bhsa bunga2..(xpernah la nak wat apa2 surprise)Time besday pun p beli kek sama2..Huh hu hu..Pmpuan mna pun sure nak hubby yg rmntic kan,tpi xsume yg kita impikan n nak akn kita dpt,so nk jdi hamba Allah n wife yg bek brsyukur jerla pa yg kita da n think positif(org yg kt luaq sana nasib depa lagi teruk dari kita,dpt hubby pmabuk n kaki pukul la,nafkah xbagi la n mcm2 lgi)
4..Xsuka nak bermlm kat umah org,(trmsk la umah mak aku d kg,len la kalu kat hotel sbb dah xpksa,tu pun kami pernah tdq dlm keta)Sbtu mnggu lpas blk kg sppu aku pnya ank khwn,blk pgi sbtu..Ingt nak la tdq sana,aku nih siap wak baju kami 3brnak spare,tah2 dia ajak balik gak..Kul 12lbh tghmlm kami brtolak dari AloqStaq,smpai Png ku1lbh..Kebtulan abg n Kakak ipaq aku pun blk sama,nsb la xkata pe..Mak aku pun nasib la dah faham dah ngan prngai menantu dia nih..Cumanyr abg aku yg turun kul12 tu nak mkn nasi trkejut n tya gakla "aikk hg nak blk dah ke"..??Aku xksh,ikut jerla..Spnjang kami nikah baru bape kali jer dia tdq kat kg aku,plg lama pun time aku continue pantang kat kg ritu..Klu x,jgn hrp la..
5..Kalu nak mmbuang tu,msti kat umah kami jer..Kalu blk kg tu sanggup tahan sampai blk umh baru la nak mmbuang..Prnah skli tu kami klq mkn kat town,dia nak mmbuang..Kami pun rush la mkn n blk umh truih..

Ni yg bek2 plk na..

6..Seorang hubby yg sangat rajin..(selalu basuh baju,wlpun guna mesin,siap sidai lagi tu)Sejak dari dia tau aku prgnt smpai la,lani hubby yg sidai ken..Alhamdulillah sangat kan..Tapi kalu lipat n simpan baju yg dah d lipat mmg dia xpandai la..Adil la kan dah dia tlg sidai,lipat n simpan kja aku la plk kan..Sllu tlg mndikan Baby n mlyan Baby time aku bz..
7..Pandai memujuk..kALU AKU MRJUK DIA PANDAI SGT NAK PJUK..Aku tgk nampak kesian jer muka dia..Dahla wat sedih2..
8..Hubby n abah yg sangat penyayang..Nampak sangat betapa syg nyer dia kat aku n Baby Syazana..
9..Hubby n abah yg penuh tanggungjawab..Dia xprnah nak mlpaskan tanggungjawab kpda kmi brdua n menantu yg xpnah nk lupakan Mk Mrtua(wlpun mk aku bkn tngjwb dia)TQ Abe..Juga bos n pkrja yg brtnggungjwb,(sllu p krja awai n blk lmbat,xprnah curi tulang,mkn gaji buta)
10..X Garang..Xprnah pun nk mrh aku@brkasar ngan aku(wlpun aku kkdang ingat dia diam tu dia mrhkan aku)
11..Sabaq..Sangat penyabaq orgnyer..Tmbah2 time aku prgnt dulu,Sabaq jer dia lyann kerenahku yg suka mrjuk n mrh2 dulu..Sabaq gak kalu baby Syazana mrgam..
12..xCerewet..Sng nak jaga,sume yg aku msak dia mkn jer..Xda nak cerewet2 n kalu sdap dia puji,Klu xsedap tu dia cuma bgi komen jer,Tapi habis gak..
Manja..Ermm mmg sgt mnja n ngada2 ckit,Ahakkss..(NAK MNJA NGAN SAPA LAGI KAN)..Kkdng tu pas blk kja truih msuk bilik,men ngan Baby..Kalu aku wat ccuq ke buah ke aku nanti wak msuk dlm bilik,siap wak ayaq sama bagi kat dia..Kalu dia malas sangat suh suap sekli..(Amboi mnja btoi,mntang2 la ank laki sorang)..Sebenaqnyer byk lgi aku nak bgtau,Tapi nanti2 la plk yer..
Saja la update sume benda2 nih,Nanti Baby dah besaq blh baca n tau pe yg ummi msk jamu abh,sifat abh,kita 1 family p mana n mcm2 lagi..



1 comment:

Unknown said...

Jangan ambik hati la dengan perangai Li tu, dari dulu memang macam tu. tidoq rumah orang tak mau langsung. Kalau mai KL ni pun pukui 2,3 pagi boleh bertolak balik penang, naik risau kita. Walupun tak romantik dia memang penyayang & murah hati yang tak terhingga. Apa pun syukur la Siti faham n boleh terima. Terima kasih jugak la pasai rajin dok layan dia. Senang hati & tumpang happy tengok gambaq hampa bertiga.