Sunday, March 7, 2010

Tekak Melayu la katakan....

Pejam jelik,pejam jelik dah masuk bulan mac...Kat 1week la gak xupdate blog nih...Lani sejak Baby Syazana dah pandai nerap nih,ummi bz la ckit,yerla dah penat nerap mula la nangis (nak minta kalihkan badan n mula la nak su2)..Hari nih time lunch aku xmsak(kan ari sbtu mkn luaq la)Kul2Pm p Giant ngan hubby n Baby Syazana,hubby ajk mkn KFC jer..Mkn dulu baru la p shopping..Biasa la Awai bln beli brg dapuq n mcm2 la(tapi xla smp beli dapuq sekali)...
Masa tgh shopping tadi tu aku kata la kat hubby yg aku nak beli macaroni n carbonara mushroom (prego)sama,sbb aku pernah la tgk f/p seorang kak tu nmpak cam sedap jer..Asa teringin la plk nak try msk..Hubby aku besa la ok jerla..
Dengan bersemangatnya aku pun masak la macaroni carbonara mushroom ni tadi..(Hubby tgk berita kat dlm bilik smbil jaga Baby)Kira abis jer Bulitin UtamaTv3 aku siap msk n pggil la En hubby mkn...
Sebetoi2nyer aku nih x pernah pun mkn macaroni yg msk camnih..Macaroni goreng tu pernah la makn(tu pun msa kelas ERT kat Sek Men dulu)..Aku igt hubby aku nih pernah la mkn pasta2 nih sume..(Dia kan pernah study kat US)..Aku tgk hubby punya la lmbt jer duk mkn(sllunyer dia nih jnis yg mkn cepat,mkn pepun dia la yg sudah dulu)Aku pun heran gakla..Aku pun tya la dia"Knp abg,xsdap ker?lmbt jer mkn"..Dia pun Jwb la nila 1st time dia makn macaroni...Hubby aku plk siap kata cmner la Mat Saleh nih blh suka mkn benda2 mcm nih n lagi hubby aku komen macaroni nih aku masak sedap,tapi tekak Melayu dia nih xleh nak trma la pasta2 n macaroni nih...Aku pun mmg stju sgt la ngan hubby aku tu,sbb tu la aku pun mkn xabis tadi..Resepi nih aku rasa mmg sdp,tapi org kg mcm aku nih msti la sambal belacan juga yg sedap..
Tu la alkisahnyer story ttg Tekak Melayu..
Kat bwh ni da la pic Macaroni Carbonara Mushroom(Blh tergeliat lidah nak mnybutnyer)yg dicampur bwg putih,bwng besar,lada sulah,mix herb,carot,sosej,burger n dun bwng...


2 comments:

Unknown said...

Memang Li ni tekak melayu. Masa baru pi US dulu siap suruh kirim petai dlm tin. Dia kata tak dan nak masak ratah macam tu saja.

Kak Lah

Zalieda Zaliedana said...

Tu la kita ni sekali sekala nak la msk something new,tgk2 dia plak xsuka..Petai mmg la dia suka..Sambal tumis petai+ikan bilis..