Thursday, June 17, 2010

Mengidam Udang Galah

Dah tgh mlm qhuperyer..Xpala pas abis update yg nih aku nak tiduq la..Stgi nak bgn awai lak,nak bgn sahur(soq)aku n hubby nak berpuasa..Try 1 ari dulu lah,nx week posa lagi..K berbalik pada tajuk di atas tu,sebenaqya tekak aku nih tetiba jer teringin sgt nak mkn udang galah(walhal dah berbelas tahun xmkn,xda lak teringin)maybe mengidam lakut no(mak Buyong la katakan)..
Dah puaih gak hubby aku nih cari,n check dlm tenet kat ner da udang nih,las2 tu hubby suh aku try cll kedai yg juai mee udang kat Sg 2 tu,?(Aur Gading)Mula2 xda..Ari jumaat mlm baru2 nih aku try cll lagi sekali,alhamdulillah kak yg angkat phone tu ckp ada
n dia tya nak simpan ke,coz kalu xsimpan mmg tinggai kulit jerla sbb ramai yg suka udang galah nih..Pas tanya hubby,aku pun cll la kak nih lagi skli gtau kami nak p mkn lunch sana esok(sabtu)n suh dia smpan..Dia kata udang tu xbesar n banyak mana,aku ckp xpela,janji ada dari anak aku nanti meleleh ayaq liuq,ahahkss..
Esoknyer dgn penuh semangat n xmkn bekfes kami 3 beranak pun sampai la kat Restoran nih(xsampai kul 11tgh dah sampai,1st customer lak tu)Restoran nih buka kul10Am..Udang aku suh wat msak pedas utk aku,n aku minta gak ayam goreng kunyit n hubby lak mee udang galah,so depa pun bahagi la udang tu utk 2 jenis menu yg kami minta nih..Tapi xaci tau dlm mee depa boh 9ekoq,masak pedas lak 7ekoq ja(sempat lagi tu duk kira udang)..Hubby bagi aku asa ckit mee tu ngan 3ekoq udang(byk tau kalu sorang yg nak perabis)..Sudahyer aku mkn udang yg hubby bagi tuh ngan nasi ja,yg masak pedas aku amik 1ekoq(balance lagi 6ekoq tapau jer wak balik umah)Ptg tuh dlm kul 5lh aku masak ketam goreng kunyit n nasi,hangatkan lauk udang tuh..Udang tuh kami bahagi sorang 3ekor..Sbb tu la aku kata xaci coz org xngidam mkn lbh dari org ngidam nih..



Ishk mmg xdapat nak d gambarkan la betapa sedapnyer udang galah masak pedas n mee udang galah kat restoran nih..Duk tgh taip nih pun ayaq liuq duk menitik nih..Hah ha ha..Pic kat restoran segan nak snap..

2 comments:

Unknown said...

Nampak sedapnya udang masak pedas tu. padan la orang tak mengidam makan lebih

Zalieda Zaliedana said...

Kak Lah,ermm mmg sedap la udang nih..Udang galah fresh,manis ja isi dia..Duk trbayang lagih nih rasanya..