Thursday, July 12, 2012

Minah Karipap Punya Pasal,Aku Terus Terliur..



Assalamualaikum....
Selamat pagi juga buat semua yg sudi singgah ke sini ya..terima kasih sudi singgah ya..

Pagi nih kita tayang karipap lak eks,inti kentang,daging n telo rebus...1st time seumur hidup aku mkn n wat sendri karipap yg letak inti telo rebus,klo org len maybe dah selalulah kut,aku jer yg agak jakun,huhu,sob sob..
Akceli ari selasa mlm tuh da tgk citaTajuknyer MINAH KARIPAP,tv2,minah nih terlalu suka karipap n mncipta resepi karipap letak telo rebus,ramai yg memuji kesedapan karipapnya,aku lak apalagi adoiyaiiiii terliur sungguh,rsa cam time tuh juga nk gentel karipap,haha,tapi aku sabar dulu coz cita tuh abis pon dah ku12,erm klo aku wat juga karipap tuh,agaknyer kul bapelah aku nk tido kan,so aku pon tangguh ler smp pagi,hehe..MAKA NYA terhasillah karipap ini...
Bagi tekak aku rsa karipap yg diletak telo rebus nih oklah juga,xla sdp sungguh2,tapi my laling lak xsuka,katanya dia lbh suka versi biasa,sbb lebih terasa intinya,hehe,yerla lain org lain citarasanya kan,tapi mmg xsalah kita mncuba sesuatu yg baru,atleast kita tau camner rsanya..utk versi ltk telo aku cma wat 10bji jer,utk test market,hihi,yg lain2 utk stok frozen,aku wat jns besa ajer..
Rcp utk doh msh lagi setia ngan rcp Tun,maceh yer tun,mmg byk klli dah kak ct gna rcp nih.TAPI xsnap pic pon,hehe..leh juga tgk kat sini,yg tuh 1st time aku try rcp doh Tun ni.
 
DOH KARIPAP
resepi: TUN
Sumber Kak Izah

4 c tepung
2 tbs margerin
1/2 c oil
3/4 c air(Aku guna air sejuk dari peti ais n letak 1cwn)
1/2 tsp garam
 
cara-cara:
panaskan margerin + minyak dlm periuk. tutup api.
tengah panas2 tu, masukkan tepung dlm periuk td dan gaul guna garpu (jgn guna tangan, melecur nnti).
dh sejuk siket, campur garam n air.
Uli-uli.. siap! buleh wat karipap ikot suka inti apa..


12 comments:

Love2cook Malaysia said...

Wah menggoda curry puffs tu dear! Love malas nak buat sendiri, selalu beli je dari pakcik karipap kat sini :)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak pun terliur tgk karipap yg CT buat ni tauu.. akak mmg suka mkn karipap.. cuma sejak2 dah pencen wat karipap frozen ni.. kerajinan menggentel karipap terus merudum.. hehe.. buat karipap ni mmg perlukan masa yang saaaaangat panjang! hanya mereka2yg rajin & sabar je yg mampu melakukannya.. tp hasilnya sgt berbaloi2 kan.. elok buat karipap frozen byk2 nnt bulan puasa senang kan..

tun_telani said...

kak ct cayang... tun pulak yg terliur tengok karipap nih. mmg lama betul x buat karipap. tun suka wat byk2 terus, jd bila nk buat karipap mmg kene set 2-3 jam laa utk siapkan semua. hihi

asyifamustaffa said...

Sy sangat2 la suka karipap !
tp nak membuatnya...adoi haiii..becinta !! last2...beli je...tp kenkadang beli tu...x menepati citarasa la plak....huhuhu....

cik cek said...

Lama tak bw ghumah kengkawan..emmmm...bestnya karipap ada inti telur lagi...sedapnya..confirm cik abg tambah syg ni...pekabo CT...hope CT n yg dalam kandungan sihat walafiat...happy sejahtera selalu bersama family tercinta... :)

Mas said...

lorr..ct tengok cerita minah kaipap kat tv 2 rupanya..
ingatkan sape minah karipap tu..he3
klu kak mas ngan hubby...
lebih suka karipap biasa2 tu...
lebih terserlah rasa karipap tu..
cantikkkk karipap ct tu...
kak mas pun buat gak 3 hari lepas...
tuk difrozenkan..
senang nak makan...
tinggal goreng jerk..

Unknown said...

sedap nampak karipap Ct tu best jugak buat banyak2 utk froze nak mkn tinggai goreng ja panas2 besssttt mesti berbiji2 habis ni

Amie said...

Pagi tadi puas makan karipap tak tahu berapa biji (hidangan sempena sukan sekolah), tapi tengok karipap di sini mak aiiii.... tergoda aku!

zila norazila said...

biasa mkn karipap nie beli jew..klu kt jb nie karipap tu besor2..buh telur separuh..puas makan:)

Nuwairani said...

cantiknya kelim!!! sangat jeles, hokay! kalau kite buat mesti senget benget jadinya.

EINZONE said...

kak..sy br je wat karipap ari tu..ms dlm adunan nmpk cntik..tp bila da grg..jd 'jerawat' la..ada gelembung2..pasai pa ekk...

Zalieda Zaliedana said...

Einzone,Maybe api terlalu kuat sbb tuh karipap berjerawat..kalo nk goreng karipap,api jgn terlalu kuat yer..