Thursday, September 22, 2011

Menu Ulang Tayang Lagi^_^

Assalamualaikum n selamat pagi semua..Terima kasih ya buat semua yg sudi singgah n tinggalkan komen,Skang nih memalam buta barulah bersenang lenang dapat mengadap lappy,Kalo siang tuh bz ngan anak2,si syifa skng nih,pantang aku buka lappy dia pon laju jer mai ketuk2 lappy,dahla huruf kat keyboard byk yg dah tercabut,huhu..N3 nih aku wat autopublish ajer..
Semalam pon sempatlah bw,byk juga umah yg aku pmemasing dah tido,huhu..Xperlah kan,janji aku ada pegi juga kan,kdang tuh bkn xp,kadang xsempat nak tinggai komen lappy nih wat hal,terpadam lak,Besalah tuh,tanda nak kna bli yg baru lah tu.

Kat penang nih,selain dari pemes ngan nasi kandaq,nasi dalca juga xkurang pemesnya..Dah nama nasi dalca kan,mestilah di makan ngan kuah dalca kan,hidangan sampingan,bendi celur,telur masin n lauk pauk kesukaan,tapi kali nih bendi n telur masin xsempat rebus,coz dah masak kelam kabut,coz syifa merap ajer..Huhu..

Ni lah hidangan utama,kuah dalca,aku wat cair2 cikit,sbb aritu wat pekat,hubby komplen kata pekat,kali nih dia mkn ok jer,xda komplen,siap kata sedap,hehe..

Kali nih aku gandingkan juga daging masak hitam ala mamak selain dalca sebagai hidangan utama..Aku wat juga ayam tandoori..Kira dah lengkaplah,cuma kalo da bendi n telur masin,mesti lagi ummpp..

Xyah letak resepi lah eks..Utk nasi masak jer mcm nasi minyak biasa,cuma add daun pudina,Pastu dalca masak cam besa jer letak kacang dhal..

6 comments:

Amie said...

sedapnya menu nasi minyak....cukuplah dengan acar & daging hitam.....adeehhh...

Zalieda Zaliedana said...

Kak Amie,
Sesekali layan nasi minyak nih mmg sedap kan kak..

Rabiatun Adawyah said...

mesti lagi best digandingkan dengan daging masak hitam tu...sedapnyerr..

Nadz Nazharzan said...

Assallamualaikum CT..
Amboiii..meriahnya nasi dan lauk pauk tu.. Kaler nasa..perhhh..meleleh air liur kak Nadz..

aroha mizwa said...

adehhh ct...
miz baru makan nc ni ghasa lapaq blk tgk nc dalca lama xmkn...
wahhhhh letak la resepi lain org lain resepi boleh cuba2...heheheh

Sheery Dream Cakes said...

ct.... sedapnya menu2 kat atas tu ct... meleleh air liur d buatnya tau.... sedap2X!!