Sunday, October 2, 2011

The Versatile Blogger Award Dari Nani,Yana,K.Quinnie &K.Nurul,Tq2,Tochey2..


Assalamualaikum n selamat pagi yer wat yg belum tido tuh..Aku nih xtido lagi tgh nak siapakan award niha..Org lain sedap2 tido aku baru nak siapkan kja umah ni..Nak wat juga tgh2 pagi buta nih,sbb pagi2 xbuta nanti nak kelik kg,InsyaAllah..Tido jab pon xperla kan demi nak siapkan Tag pemberian rakan2 maya ni,Chewah ayattt..
Award kalo gantung gitu jer ok lagi,mmg suke ajer kumpul award byk2 nih,tapiiii da tag tuh yg duk bercinta jer nak g angkut award tu...Mula2 dapat award nih dari nani,aku wat dek lagi,pastu dari yana,dah mula rasa nak ambik,tapi malas gak lagi,disamping kena tunggu line clear budak2 tido dulu,xsempat g tgk lagi award,kak Quinnie lak suh amik,pastu g la usha2 gak,tapi xambik g,alih2 kak nurul lak suh amik,huhu xleh jadi nih,dah 4org sudah,kalo xamk n gantung tuh xelok sgt lah kan,sbb org berbesar hati bagi,so kita tersangat lah berbesar hati menerimanya..Yerla kalo org dah bagi tuh,tandanya kita sentiasa dihati kan,chewahh..Utk adik n kakak2 sekalian tima kasih byk sudi memberi nih ya,sy sejuta kali sudi menerimanya,walaupon lambat cikit,hehe..

1. Thank & link back the person who gave you this award
(Ucapkan terima kasih dan link balik kepada orang yang beri award ini) OK No1 alhamdulillah ai dah settle..

2. Share 7 things about yourself on the post
(Kongsi 7 perkara mengenai anda)Erm jab eks nak pikir apala nak taip ni,hehe..

3. Pass the award to fifteen bloggers that you think deserve it.
(Berikan kepada 15 bloggers yang anda rasa layak Aku nak bagi kepada semua yg sudi menerimanya n pengunjung2 dapoku

4. Lastly contact all the bloggers that you've picked for the award.
(Hubungi semua yang menerima)Xwat yg nih

1.Aku nih anak bongsu,diulangi ya anak bongsu dari 5org adik beradik,Tapi xla manja pon..Dalam 5org tu,abg aku jer lelaki,Mak aku bersalin yg 1St dapat kak aku,pastu mak aku peknen lagi,kali nih dia nak la ank laki kan,bersalin2 jer tgk,dapat girl juga,mak merajuklah,pastu ayah aku pujuk2 mak aku,ayah aku kata ala xperla yang oi,kita try lagi eks,pastu tgk2 yg no 3 pon dpt girl juga,huhu..Mak aku walaupon frust terimalah juga ketentuan Tuhan kan,tapi dalam pada tuh mak aku bertekat xnak peknen dah,Tapi selepas 5taun ++ dia peknen lagi,xhenti2 dia berdoa siang mlm agar dikurniakan anak lelaki,alhamdulillah,Allah makbulkan doa nya..Anak itu membesar menjadi anak kesayangan,selang 6taun kemudian mak aku tak mai period seperti biasa,bila check2 jer naik 2line,rupanya peknen lagi..Kali nih dia kurang cikit berdoa,kerana dia rasa pasti ajer yg anak lam perut dia nih girl,sekali bila klr,Tgk2 AKU...GIRL SEMULA..Tapi disebabkan kecomelan n ketembaman aku,maka mak aku sangat lah gumbiranya menyambut kehadiran aku..Eh da yg percaya x cite rekaan semata2 aku nih,hikhik..Sila la wat2 percaya ok..Ok siap 1...

Kita sambung ngan no2 lak eks..
2.Aku ni time tabika selalu kena buli ngan member2,tahla nape,mmg selalu jer kena buli,aku rasa sbb aku nih baik sgt kut,yerla selalu pensil n pemadam kena kebas weh..Pastu masuk sek rendah dah kuranglah aktiviti buli membuli nih,aku lak yg membuli org,Masa darjah 6 kan sorang budak tu aku mmg akan igt nama dia sampai mati,nama dia Shamsiah,aku selalu buli dia,sampai koyak leher baju kurung sek dia aku tarik,sekbek dia xbagitau mak dia n mak dia mai serang,huhu..Hampa nak tau x,nak dijadikan cite,pas sebulan aku kawen jer,aku da g kenduri kawen kazen aku,pas mkn2 jer,tgh sembang2,sekali da sorang pompuan tuh tgr aku,dia tanya kenai dia x,aku MMG XKENAL langsung ngan muka tu,sekali dia bgitau nama dia Shamsiah n dia kata ala yg selalu kena buli ngan aku doulu2 tuh,MasyaAllah msih dia igt wajah aku,walaupun 14taun masa berlalu,Aku pon dengan penuh kemaluan sembng2 ngan dia,yerla laki aku duk da,dah la baru blk hanimun wei,malu ai..Aku cite la kat laki aku kisah2 aku dulu2 kat hubby,gelak panjang dia..Hehe..

3.Aku ngan hubby dulu 1tempat keja,tapi xpernah bercinta pon,aku anggap dia cam abg angkat ajer,yerla section head engineer weh,xkan nak layan kita ni kan,selalu berhubung pasal kja,tapi dah namanya jodoh kan,sekali terus terangkat weh..Dulu hubby ckp ngan aku, hang aku jer,pas bertunang barulah abg n sayang,hihi,malu ai..

4.Kuat juga merajuk ngan hubby aku,sbb best kena pujuk,bkn pa aku nih sensitif kekadang n mmg lomantik,Hubby aku lak xLomantik langsung wei..Spanjang kawen dah nak msk 3taun nih pernah 2kali jer dpt bunga,tuh pon bunga sbb pas bersalin,ngee..

5.Sgt tegas n garang ngan ank2,walaupon depa nih kecik2 lagi,selalu gak kena tegur ngan hubby sbb selalu cubit si nana tuh,hihi..

6.Aku nih sangat2 lah takut n gelikan Tikus n haiwan2 yg da bulu,kucing ke,bulu burung pon aku rasa geli juga weh..Tapi plg geli tikus la,dulu2 igt g umah aku kat kgmmg byk tikus,aku sangggup tahan kencing,kalo nak kencing mlm2,sbb xnak turun bawah,kat bawah,kalo mlm2 pas ttp lampu jer tikus pon mula lah wat mcm umah sendri,aku takut terserempak ngan tikus,huhu..

7.Aku nih mmg minat n suke memasak dari dulu,kini n InsyaAllah selamanya..Suke sgt kalo masakan kita org suka,tapi aku plg percaya pada komen dari hubby,sbb ianya semestinya ikhlas,bkn nak bodek..Xsedap dia sound direct wokey..Kalo sedap mesti dia kata sedap yang, leh buka kedai kalo gini ni,hihi..

8.Ops nak 7 saja kan,dah tamat sudah,,Sekiannnnn..Tirima kasih jika anda sudi membacanya..

4 comments:

quinnie said...

hehehe..ct memang seronok baca entry ni ditengah2 malam cam gini..kekkeke..thanks ek sudi angkut award...kita pun dah org kasi award...terima je la dgn hati yg terbuka...kekekke

Nuwairani said...

suke baca cerita kak ct ni...lucu.... tang jd pembuli tu tak tahan tu...huhuhuh,,,,

Mas said...

takut binatang berbulu yerk ct..he3
macam adik kak mas lak...

Unknown said...

akak pun sama gak takut kucing juga memang fobia pun...hehe