Wednesday, June 8, 2011

Kari Kepala Ikan

Kari kepala ikan biji nangka nih aku masak ari isnin..Masak pong dah kul2lbh,yerla pagi tuh bz bawa syifa cucuk n g market..Utk lunch hubby tapau nasi ayam ajer utk dia,utk aku yong tau fu..Kiranya kari nih hubby mkn dinner la,mak pula berbuka puasa..Alhamdulillah,mmg berselera sangat hubby mkn,mak aku pong puji sedap ank dia masak ok,ngee..Da yg menyampah ke..Xbaik tau,dah mmg kenyataan kan,wat pe aku nak tipu..Hubby lak xbagi buang wlaupong kuah tinggai ciput,dia kata nak cicah roti..Ala bini dia kan jarang2 masak kari kepala ikan,yerla dah aku xmakan kan,so mmg jarang masak lah..Sesekali masak mesti hubby pulun sangat..




Aku masak pekat2 cikit,baru sempoi kan..Kepala nih aku beli 3keping yg dah dibelah@11/2biji kepala ikan..Nih kalo pekena kat kedai nasi kandaq,mau tau lah rega dia..

10 comments:

Mas said...

perhhhh...sedappnya tengok kari kepala ikan tu....
pekat jerk kuah kari tu..

Zalieda Zaliedana said...

Kak Mas,Sy kalo wat kari ikan nih mmg suka pekat2 sbb hubby nak cicah roti,hehe.

bobhandburry said...

Salam kunjungan... blog menarik, senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Chik Mimi said...

ctttt nak gulai hahahhah mmg kalau kepala ikan tu kuah kena pekatkan,eh sori yg ritu mak ct ye tak sempat nak berjumpa,

Unknown said...

uishhh sedapnya...akak suka sgt ni..tapau ler skit..hehe

Amie said...

ni baru betoi ropa kari pala ikan...sedap!!!! salam kenal dr kak amie

Zalieda Zaliedana said...

Bobhandburry,
Tima kasih,InsyaAllah nanti sy singgah.

Zalieda Zaliedana said...

Chik Mimi,
Akakkk gulai dah abis,hihi..A"ah tu mak sy kak,xper,fhm akak nak cepat,gpon che abg tgu lam keta kan,hehe..

Zalieda Zaliedana said...

Kak Nieza,
Eh akak nak tapau bape hinggit kak,hehe..

Zalieda Zaliedana said...

Amie,
Kak Amie,hehe sbb org pg masak kut kak,..Salam kenal utk akak juga,tengs ya sudi singgah sini..InsyaAllah nnti sy singgah umah akak..