Sunday, November 20, 2011

AYAM BAKAR MAYONIS

Assalamualaikum..
Aku nih sebenarnya dah kering idea nak mengarang,adeiii,camner tuh eks..Jadi meh ler kita usha2 ayam n ambik bau dari jauh dah la eks,kalo da yg nak merasa tuh,kenalah wat sendri ya..
Menu ayam bakar yg simple resepinya,tapi hasilnya,mmg sedap..Yg penting kena perap lama,lagilah bertambah sodap..Aku perap sehari semalam,hihi..
Nih pon menu yg dah licin,tapi baru nak tayang,huhu..Berbanyak terima kasih utk tuan punya resepi ya..


Bakar 1/2 ekor,sbb dinner hubby dah xmkn nasi,smp esk tuh lah baru abis ayam ni,huhu..

Sumber Resepi:-vdia@Myresepi
  • 8 ketul drumstick(Aku wat Half ekor ayam)
  • 1 sudu besar mayonis
  • 1 kiub ayam
  • 1 sudu besar kicap manis(Aku letak kicap campur kak Mas Ajer)
  • 1 sudu besar sos tiram
  • Lada hitam secukupnya-tumbuk
  • 2 ulas bawang putih-tumbuk
  • 1/2cm halia-tumbuk
  • 11/2Sdb Sos Lada Hitam& 1Sdb Sos Cili(Aku add)

Set lunch kami aritu,nasi ayam ,sup ayam bersama cendawan..Snap kalut2 jer ni,hubby dah lapar sgt dah,huhu..


Cara-cara
  1. Perap dengan semua bahan-bahan di atas dalam 1/2 jam. Kemudian bakar. Lagi lama perap, lagi sedap.(AKU REBUS DAHULU UTK AMBIL AIR REBUSAN,COZ NAK MSK NASI AYAM,PASTU Perap semalaman)


4 comments:

Amie said...

sedap....nampak sedap sangat! meh sini kak Amie tapau yang tak habis tu Dana... he he hehh

quinnie said...

ct..sedapnya ayam bakar...nasib minggu ni duk makan ayam je..lagi pun baru je buat nasi ayam tak la teringin sgt rasanya..hehhehe...kalau dak jenuh duk teringat je ayam bakar..kekek

Cheq Sue said...

he he he...dah 6 bulan mark rcp ni ct, x terterai2 lagi, jenuh nak buat ngan ayam sikit2... :)

Sheery Dream Cakes said...

ayam tu mmg nampak sedap ler ct.. akak mmg suka makan ayam mcm nie.. lagi2 ler anak2 akak.. kejap jer licin.. :)