Thursday, April 21, 2011

Kari Udang Utara


Lauk kari udang nih menu lunch utk klmarin,lama dah xmasak kari udang..Bila mkn tuh,teringat lak kari udang yg mak aku masak,fuhh mmg sedap sgt,walaupong hanya letak udang yg kecik2 jer..Doulo2 time blk skola jer,msti tgk bawah tudung saji makmasa apa,kalo lauk sedap,sure mkn dulu,baru salin baju skola.Hahaha..Tambah2 kalo mak wat kari udang,fuhh mmg xsabaq betoi nak mkn,tuang kicap kipas udang lak cikit,MasyaAllah mmg sedap xhenggat donia..Fuhh begitu lah penangan ayaq tangan ibu kan..Mak aku kalo wat kari papun,semua rempah dia giling,xmain lah rempah2 serbuk nih..Aku?Aku pernah lah 2 3 kali try menggiling,pastu huhu mcm nak tobat,penat weh..K la melalut panjang lak,aku mls nak taip resepi,coz semua org msti dah tau wat kari kan,so jamu mata dahla yer,hihi..


2 comments:

Mas said...

mak kak mas selalu buat kari udang gini...
sedappnya..

Zalieda Zaliedana said...

Org utara slalu wat kari udang gini kak,kadang tuh tumis darat,utk udang@ketam,mmg sedap jer kalo tumis darat,sbb wangi bawang n dun kari..Tapi kali nih sy tumis awal2 jer.